Kamerlid
Kruimelpad
Musea palmen sociale media in
Als sinds de start in 2014 laat Museum Texture goed van zich horen en zien op sociale media. Dat blijft niet onopgemerkt, want Texture krijgt de kans om één week lang een internationale sociale media account @52museums over te nemen.
Wat is @52museums?
@52museums is een initiatief van Mar Dixon, een Brits-Amerikaanse sociale media-experte met een groot hart voor musea én een neus voor social media trends. Je kent haar misschien niet bij naam, maar misschien heb je wel al gehoord van initiatieven zoals #MuseumSelfieDay of #AskACurator? Ook @52museums is één van haar succesvolle projecten. Het idee is simpel. Een jaar telt 52 weken én de Instagramaccount @52museum biedt dan ook wekelijks de kans aan een museum, groot of klein, om zich op een leuke manier te tonen aan het publiek. Een take-over account voor musea dus. 2016 was de kick-off van @52museum. Vandaag zijn ze aan een vierde jaargang toe én de account telt ondertussen maar liefst 18.900 volgers op Instagram en bijna 4.800 volgers op Twitter. Allemaal volgers die graag zien wat leeft in musea. Een ideaal publiek dus voor Texture om ons verhaal mee te delen. Texture takes over In de krokusvakantie – van 4 t.e.m. 10 maart 2019 - neemt Texture één week lang de account @52museums over.
Axel Ronse, schepen van Cultuur: "Sociale media zijn niet meer weg te denken. Platformen als Twitter, Instagram, Facebook en andere hebben steeds meer gebruikers, en dus ook steeds meer impact. Dat Texture nu na het Antwerpse diamantmuseum pas het tweede Vlaamse museum is dat deze account mag lenen, daar mogen we best fier op zijn. @52museum zal ervoor zorgen dat Texture en Kortrijk nog meer aandacht krijgen, dat is dus ook perfecte city marketing voor onze stad en onze troeven.”